top of page

דוגמאות לשירותים

 

הערכות שווי

הערכת שווי של עסק או חברה היא בחינת כל ההליכים הפיננסיים הנוגעים לכל המעוניין לרכוש או להיכנס כשותף בעסק קיים. הערכת שווי משקפת למעשה את פעילות החברה, נכסיה ופוטנציאל הרווחים העתידי שלה. אמנם לא מדובר במדע מדויק וקיימות שיטות רבות ושונות לאמוד שווי של עסק או חברה, אולם הערכה נכונה של שווי העסק היא כלי חשוב מאוד עבור מנהליו ובעליו בעת קבלת החלטות נבונות בנושאים רבים. במסגרת הערכת השווי אנו בוחנים נתונים כגון חובות העסק, התחייבויות, נכסים, מערך ספקים, מערך לקוחות וכן הלאה על סמך הנתונים שבידינו, ובסופו של דבר מוגש ללקוח דיווח מפורט.

ניהול משברים פיננסיים

לעיתים קורה שחברה או עסק נקלעים למשבר אשר מאיים לפגוע בביצועים הפיננסיים. במצב כזה חשוב לפנות ליועץ מקצועי ומנוסה מוקדם ככל האפשר ולהיעזר בו בניהול המשבר. זאת, לא רק בכדי לתת לבעלי הניסיון לטפל בבעיה הפיננסית אלא גם בכדי להוריד עומסי עבודה מבעלי החברה ומנהליה שכתוצאה יוכלו להתפנות יותר להבראת העסק. כשמשרדנו מופקד על ניהול משבר תזרימי או אחר, אנו מתמודדים בדרך כלל מול ספקים, בנקים ונושים ומנסים לתווך, לפשר ולהשיג פריסה מחדש של תשלומים. במילים אחרות, אנו משתלטים על המשבר במידת האפשר, מצמצמים נזקים ולעיתים אף מצליחים לגרוף יתרונות.

דו"ח תזרים המזומנים

דו"ח תזרים המזומנים הוא כלי מורכב אך אלמנטרי בבניה של עסק ובתפעולו השוטף והוא מאפשר לחזות, לתכנן ולנתח משמעויות של תנועת המזומנים של העסק לאורך השנה (או כל פרק זמן אחר). הדו"ח כולל את סך כל התקבולים והתשלומים הידועים והמשוערים ובאמצעותו נוהגים להעריך את יכולות העסק לייצר מזומנים, לפרוע התחייבויות, לשלם דיבידנדים וכן הלאה. יתרת המזומנים יכולה לנוע בכפוף לגבול מקורות האשראי של העסק וחריגה עלולה לגרום למשל לחריגה בחשבון הבנק של העסק. במקרה כזה עלול הבנק להגביל את חשבון העסק ולמעשה לגרום להפסקת פעילותה. בהתחשב בחשיבות הקריטית של תזרים המזומנים ומאחר שהכנת הדו"ח דורשת מקצועיות רבה הרי שרצוי להיוועץ ביועץ פיננסי על מנת לוודא שהדו"ח המתקבל יהיה מדויק במידה הנדרשת. בנית דו"ח תזרים המזומנים ותחזוקתו השוטפת הינה אחת מן ההתמחויות של המשרד. רובינסקי & רונאל מציעים לבנות עבורך את תזרים המזומנים כחלק מהכנת התקציב השנתי או בנפרד, ולהגיש את הדו"ח באופן שיקל עליך לקבל החלטות אופטימליות באשר לעתיד העסק שלך.

ניתוח וקיצוץ בעלויות והוצאות

ניהול כספים מקיף כולל ניתוח עלויות והוצאות העסק כשלב בבדיקת אפשרויות לקיצוץ בהוצאות. עלויות משתנות הן כאלו שניתן לשנות באופן מידי או בזמן קצר כמו עלות של חומרי גלם המשמשים לייצור מוצר שהעסק מוכר. עלויות קבועות הן כאלו שאינן ניתנות לשינוי בטווח הקצר כגון הסכמי שכירות, גובה ארנונה, עלות של מכונות ייצור וכיוצא בזה. עם זאת, בטווח הארוך גם עלות קבועה ניתנת לשינוי, שכן ניתן למשל להעביר את העסק למיקום עם דמי שכירות וארנונה נמוכים יותר. ניתוח כל סעיפי העלויות וההוצאות מגלה אינפורמציה רבה ומפתיעה לגבי הרכבן והדרכים לחסכון משמעותי בהן. אנו מציעים לבחון עבורך את כל העלויות וההוצאות של העסק ולהציע דרכים מעשיות להקטין את ההוצאות בצורה משמעותית.

דוחות רווח והפסד

דו"ח רווח והפסד ניהולי הוא המסמך שמראה אם העסק מפסיד או מרוויח תוך פירוט סעיפי ההכנסות וההוצאות השונים ולכן הוא מסמך קריטי בחשיבותו. כל עסק חייב לדעת מהי נקודת האיזון שלו שבה סה"כ ההכנסות שוות לסה"כ ההוצאות ומה הרווחיות שלו ברמות הכנסה שונות. משרדנו מתמחה בבניית דוחות רווח והפסד ניהוליים אמינים המאפשרים למנהלי העסק להבין ולהגדיר את המציאות הנוכחית שלה ומשם את יעדיה. אמנם כל חברה יכולה לקבל דו"ח רווח והפסד חשבונאי בסיום פרק זמן מסוים מהנהלת החשבונות (חיצונית או פנימית) שלה. עם זאת, לעיתים בדו"ח כזה אין הפעילות השוטפת מיוצגת בצורה המתאימה לצרכי מנהלים והבעלים של החברה. אנו מציעים להפוך את דוחות הרווח וההפסד החשבונאיים של החברה ולהפוך אותם לדוחות רווח והפסד ניהוליים, ובכך לתת למנהלי העסק ראייה ניהולית ברורה יותר של הפעילות השוטפת ולאפשר להם קבלת החלטות טובה יותר.

מקורות אשראי

עסקים רבים זקוקים למקורות מימון על מנת להתקיים ולצמוח. בימינו קיים מגוון רחב של גורמים העשויים לספק אשראי עבור העסק שלך, אולם הדבר כרוך לרוב בהכנת מסמכים ברמה גבוהה, מילוי טפסים, הצגת אישורים, פניות, פגישות, התרוצצויות וכאבי ראש, שבסופם התשובה לא תמיד חיובית.
רובינסקי & רונאל מתמחים בפנייה למקורות מימון שונים ובניווט נכון דרך המסלול הבירוקרטי הסבוך המקצר את ההמתנה והמגדיל את הסיכוי לתשובה חיובית. מקורות האשראי שאנו מתמחים בהם:

  1. בנקים.

  2. אשראי חוץ בנקאי – למשל, חברות כרטיסי אשראי.

  3. משקיעים פרטיים – כגון לקוחות משרדנו המעוניינים להשקיע בעסקים של לקוחות אחרים.

תקציבים שנתיים

התקציב השנתי הוא מהכלים החשובים ביותר עבור בעלי ומנהלי העסק לצורך של קבלת החלטות עסקיות נכונות. מטרתו היא לתכנן את ההוצאות וההכנסות של העסק לתקופת זמן עתידית, בדרך כלל של שנה וכך למדוד את התוצאות העסקיות במושגי רווח או הפסד. בסיום התקופה המתוקצבת ניתן להשוות את התקציב השנתי לזרם ההוצאות וההכנסות בפועל, ומכאן להסיק עד כמה התחזית הייתה קרובה למציאות וללמוד מכך לשנה הבאה. קיימים מספר סוגי תקציבים, פרמטרים רבים שיש לקחת בחשבון בעת בניית תקציב שנתי ומספר דרכים לבנות אותו. למשל, חברה הקיימת מעל לשנה, בבואה להכין את תקציבה השנתי יכולה להסתמך על נתוני השנה החולפת בו בזמן שחברה שזו שנתה הראשונה לא יכולה עדיין לעשות כן אך בהחלט יכולה להסתמך על נתונים המאפיינים את הסקטור אליו משתייך העסק. תקציב כזה של עסק חדש יחשב גם כאחד הפרקים המספריים בתוכנית עסקית. אנו מציעים לעסקך שירות שבו נבצע עבורך את איסוף הנתונים הרלוונטיים, נעבדם בהתאם לאופי העסק הנדון ובסיום התהליך נגיש לך תקציב שנתי אופטימלי.

הנהלת החשבונות

הרישומים בהנהלת החשבונות הן לרוב בעלי אוריינטציה למילוי דרישות רשויות המס והם לוקים בחסר ככל שזה נוגע להפקת דוחות תפעולים /ניהוליים. עבודה נכונה מול הנהלת החשבונות תוודא כי למידע הרב האגור אצלם יהיה שימוש לצרכי בקרה ומידע ניהוליים. כסף רב עשוי להמצאה חבוי בנתוני הנהלת החשבונות. להלן מספר דוגמאות להנחיות שאנו מלווים את יישומם:

  1. רישום מדויק של תוכן ומהות התשלומים בצ'קים – לצורך שליפה מהירה ומדויקת  של המידע

  2. בדיקת כרטסות ספקים בתדירות נכונה ואיתור חשבוניות חסרות המגלמות החזרי מע"מ.

  3. בדיקת תקינות חשבוניות ואישורם, פטורים, ניכויי מס במקור וכיו"ב.

 

ההתנהלות מול רואה החשבון

יחסי העבודה של העסק עם רואה החשבון נוטים בהרבה מיקרים להסתכם במפגש חד שנתי, לקראת סוף שנה. אנו מלמדים את העסק לדרוש ליווי ערני ומשמעותי מצד רו"ח הכולל מספר פגישות לאורך השנה שבהן ינותחו התוצאות העסקיות לפחות אחת לרבעון. כך ניתן יהיה לזהות תוצאות עסקיות ומגמות, ולהגיב עליהן מבעוד מועד.

bottom of page